Vecka 34 (33+2) - Tiden går..

Ännu en ny vecka och endast några veckor kvar, om han tänkt komma på bf så är det ju endast 46 dagar kvar! Kollade även och såg att jag glömt uppdatera förra veckan med magbild, men det kommer nu istället.
Har fullt upp med flytten och allt packande så det mesta andra blir tråkigt nog åsidosatt.. Men nu är det bara två dagar kvar så flyttar vi och man kan äntligen göra iordning allt och slappna av den sista tiden som är kvar. Ska bli så roligt att få börja boa och ta fram alla lillebrors blivande saker, även att få tvätta upp och vika in de söta små kläderna. Tror det blir bra förberedelse även för Ammelie när vi tar fram och ställer iordning säng och skötbord. Har även här i dagarna beställt babynest, så nu är allt beställt eller köpt till lillebror, saknar dock ett babygym, men det är ju inget brådskande så det väntar vi med så länge. 

Annars är allt bara bra. Dagarna går som sagt åt till packande, städande och rensning. Har kanske inte berättat heller att jag gjorde min sista natt i början av maj för att gå på graviditetspenning, just nu kan jag inte säga annat än att det är skönt, mycket kanske för allt med flytten, men känner att kroppen börjar säga ifrån mer än jag vill och då är det skönt att veta att man inte är på ett jobb där man måste använda kroppen. Samlat på mig en massa vätska nu de senaste dagarna och det känns både i händer och fötter.. Hade även besök hos Bm o början av veckan, allt såg bra ut, dock svårt för att hitta hjärtljuden även denna gång så jag är nöjd över att jag kände han precis innan vi klev in, annars hade oron kunnat bli hög, men som tur var efter en stunds letande hittade hon de ljuva hjärtljuden. ♡

Men, lite sömn innan morgondagen väntar och även då besiktning av lägenhet. Godnatt fina ni!




1 Emma:

skriven

Gud va fort det går alltså!! Har ni namn? 😄

Svar: Ja det går fort nu på slutet tycker jag med, men mest av allt hade man ju velat ha det klart! Vi har några namn, men inget som vi kommit överens om ännu.. 😂 Ammelie däremot är helt fast i Torkel. ❤
Marielle

Kommentera här: