Slut på semestern..

.. Men Ammelie och pappan njuter fortfarande av sommarlov. Jag är tillbaka på jobbet och trivs lika bra nu som innan jag gick på semester, bättre arbetsplats kan man få leta länge efter. 

Vi har myst på och försökt gjort så mycket vi kunnat under dessa veckor, bland annat har vi besökt Lycksele djurpark och Öviks paradisbad. Jätte mysigt och underbart att bara få vara och ta dagen som den kommer!

Kan lägga upp lite bilder som jag har på mobilen, resten finns på kameran och dom kan jag lägga in en annan dag. :)


Vi har även en tripp till Leksand kvar att göra, besöka goda vänner (förhoppningsvis) och ett besök på Leksand sommarland. Men det är inte förns i Augusti det blir av, men Juli är ju snart slut så vi är nog snart där.

Även med att Juli snart är slut så fyller ju finaste prinsessan snart 3 hela år! ♡ Endast 3 dagar kvar tills den stora dagen. Att tiden har sprungit iväg så fort.. Galet! Vi har planerat kalaset som blir på lördag i minsta detalj, tårtor och aktiviteter för barnen. :) Ska bli mysigt! 

Ammelie som 3 år:
Sjunger mer än hon pratar, älskar sång och musik och mamma och pappa ska gärna hänga med.
Har hört från någon att mamma faktiskt heter "majell" och pappa heter "henrik", hon själv heter "annli"
Räknar utan problem till tre, även upp till tio, men att räkna till tre gör hon med allt, kritor, papper, nappar med mera. 
Visar stolt att hon blir "stor tej" med fingrarna.
Även detta medför att hon är "stor tej" när det gäller allt som man kan göra, "mamma jag stor tej, jag kan själv" får man höra hundra gånger om dagen. "Mamma jag kan det, för jag är stor tej nu!"
Älskar att få hjälpa till med allt! Leka kurragömma, bjudningar på mat och fika vid hennes bord, måla/rita, utelek är fortfarande en favorit och vi är ute minst en timme varje dag.
Besöka nya lekplatser är också favorit! 
Att få leka med kompisarna, Nathalie, Melissa, Christelle och Liam står också högt på listan. 
Hon är fortfarande fri från blöjan dagtid, men natten är den fortfarande kvar, vi har provat några nätter och då har det inte varit någon olycka, men hon är även väldigt blöt när hon vaknar på mornarna med blöja, så jag tror inte att hon är riktigt redo där ännu. Det kommer nog det också så småningom.
Hon har blivit till den absolut bästa, finaste, charmigaste älskade fina flicka! Det går så fort och nu kan hon allt, många dagar blir man förbryllad när hon visar något eller säger något som vi absolut inte hade väntat oss. Hon är väldigt smart och vill gärna lägga pussel och spela memory, vänta på sin tur har hon blivit jätte duktig på och vi får även höra flera gånger om dagen att det faktiskt är hennes tur nu.
Allt med celiakin har hon kommit in bra i, hon vet nu att hon får ont i magen av viss mat, absolut mackor, men även det har gjort att hon är försiktig när vi är borta och osäker på om hon kan äta det som bjuds på. Men hon har blivit en helt annan tjej sen vi började helt och hållet med glutenfritt, mycket piggare, gladare och bara saken att hon går på toaletten minst en gång om dagen och gör nummer 2 utan problem, även att hon många gånger har talat om för oss att det inte gör ont längre. Det är så skönt för en själv att det blev en sådan bra skillnad och att det faktiskt blev mycket bättre med allt!
Vi har även tagit bort vilan vid lunch för någon månad sen, men jag tycker att vi fortfarande är kvar i övergångstiden, många dagar gör vi allt för att hon inte ska somna.. 
Att hon blivit så "stor tej" så fort har jag svårt att hänga med i, jag undrar och saknar faktiskt bebis Ammelie, vart tog hon vägen? Det gäller att stanna upp och njuta lite extra mycket av alla de goda stunder som finns! ♡ 



Kommentera här: