Blöjfri på eftermiddagarna :)

Här går det betydligt framåt när det gäller potträningen! :) Hon är en sån duktig stortjej att vi har tagit bort blöjan helt och hållet från och med att hon sovit klart lunch. Då går hon helt utan blöja tills vi går och lägger oss för natten. Det har nu också hänt tre ggr de senaste dagarna att hon gått och satt sig på pottan självmant när hon känt sig kissnödig och kissar och springer till oss när hon är klar för att visa vad duktig hon varit. :) Annars påminner vi henne och frågar om hon är kissnödig, visst har det hänt lite olyckor, men sånt får man räkna med. :) Mammahjärtat är riktigt stolt iaf! Stora duktiga tjejen! <3 Just att hon har gått och satt sig självmant när hon känt sig nödig är för mig väldigt stort! <3

Annars så..
Fick detta i brevlådan idag:


Känns sådär jätte jobbigt i mammahjärtat!! Och inte blev det vårat första handsval heller, men säkert minst lika bra, hoppas jag. Även fast att jag innerst inne vet att det med största sannolikhet kommer att gå jätte bra för henne och att det kommer bli kul för henne, så känns det, väldigt väldigt mycket! Ska iaf ta mig i kragen imorgon och ringa in om inskolningsdatum, kommer med all säkerhet att kännas ännu mer efter det samtalet, allt blir så mycket mer verkligt, hon blir ju så stor! Och hade jag kunnat hade jag velat ha varenda minut med henne och jag vill ju som vara med om alla dessa "första saker", allt som man inte vill missa.. Jag vill ju vara den trygga punkten som alltid finns där! Men, men.. Blir nog bra så fort man har kommit in i det och verkligen ser hur bra hon har det där.

Har också fått ännu ett nytt ställe att få gå intro på, hoppas att det ska kännas bättre än förra stället. Väntar bara på att enhetschefen ska ringa upp mig så att vi kan bestämma dag. :) Spännande!

Men läggning av lillgumman, sen en springtur och sen väntar studierna.
Bjuder på lite bilder innan. :)












1 ♥ Tirja ♥:

skriven

Åh jägargården är jätte bra!
Där går mina ;)
Vet du vilken avdelning ni hamnar på?
Kanske vi ses lite oftare!!
Kram <3

Svar: Men vad skönt att höra!! :) lättar lite, vi valde ju Skogsgården som första val eftersom vi hört väldigt mycket gott om dom, så kul att höra positivt om denna förskola också. :) Ja men just ja det gör dom ju. ;) Går dom på samma avdelning som Christelle eller olika? Vet inte avdelning än, men hoppas på att få svar om det imorgon. :) Vilken avdelning går A och I på?
Ja men det borde vi ju verkligen göra isåfall!! :D Detta ska det bli ändring på!
Kram <3
Marielle

Kommentera här: