Egentid!!

Som ni nu säkerligen har förstått så är det nestadels mamma som duger här hemma, på kvällarna har inte pappa alls mycket att säga till om och jag ska vara glad om jag får möjligheten till att duscha utan att behöva ha lillan i famnen eller en tjej som är väldigt ledsen, så ser det oftast ut från att hon har sovit sin sista vila innan kvällen och när hon ska sova för natten så kommer jag oftast inte mer än ut i rummet så vaknar hon, så har blivit att jag har gått och lagt mig när hon går och lägger sig.. Och med det så blir det ju väldigt lite egentid och tid för att bara kunna sätta sig i soffan och njuta av att inte ha nån som drar en i håret eller hoppar i knät. ;) Men just nu ikväll så kom den kvällen då hon tvärslockna i mammas famn och fortsatte att sova när jag la ner henne i sin säng och gick ut därifrån!! Måste få erkänna att stunden då jag tände ljusen, satt mig i soffan med en kopp kaffe och läste nyheterna samtidigt som babymonitorn var på var underbar! Som jag har saknat denna egentid! Denna kväll kan jag leva på länge länge! :) Men jag tänker inte klaga, vi har det ju så mysigt både hon och jag på em och kvällarna, men det får gärna hända nångång då och då att jag får ta igen lite energi och bara vara jag. Just dagarna när hon vilar är det ju antingen min famn eller en promenad ute som gäller så där blir det inte heller mycket till egentid. Men, men.. Ikväll så hände det och jag känner att jag samlat på mig den energi jag behöver ett tag framöver, så ska njuta lite till, sen är det sängen som väntar..


1 ♥ Tirja ♥:

skriven

Vad har ni för babymonitor?
Är det en sån som går att lägga i barnvagnen också?
Funderar på att köpa en som man kan ha i sängen och i vagnen men vet inte vilken som är bäst eller ens bra eller okej haha.
Till Isak hade vi ingen för det behövdes inte men nu är det inte lika tyst hemma eftersom att han är så stor ;)
Har du något tips?

Svar: Vi har en Motorola med kamera. :) Egentligen ska man nog inte ha den i vagnen, men när Ammelie sover ute så kopplar vi bara in den i kontakten i köket och her ut genom fönstret, (barnvagnen står utanför köksfönstret) och lägger själva kameran vid fötterna.. Jag själv är ju en sån mamma som alltid går och är rädd för att hon ska sluta andas mycket därför vi valde med kamera till, men sen tycker jag också den är helt suverän när man lägger henne uppe (har både nedervåning och övervåning) i sängen och kan hålla koll så att hon ligger kvar där hon ska.. :) Det är ju så svårt det där, men våran är ju helt underbar och jag älskar den på alla sätt och vis, klockrent ljud, man kan prata genom dom, lång räckvidd, den som är hos henne kan man spela vaggvisor på med mera med mera. Men det kanske är tjorvigt med en sån här om man ska ha den mest till vagnen efrersom man måste ha kontaktuttag till kameran.. Jag vet inte heller vilken som är bäst, men när jag själv satt och kolla så tyckte jag att det stod mycket bra ich positivt om supernova. Men vill du som jag så tycker jag självklart att ni ska köpa med kamera till, kan inte bli mer nöjd. :) Tror till och med att det finns dom som man kan ha batterier i kameraenheten och då blir det ju inte ens tjorvigt i vagnen. Jag tycker ju som sagt om att ha koll. ;) Så det är de enda tipsen jag har att komma med.. :) Bara att fråga mer om jag glömde nåt. :)
Marielle

2 Emma:

skriven

Tack så mycket för kommentaren. Det värmer verkligen. <3

3 ♥ Tirja ♥:

skriven

Aha fan va smidigt, njae kamera behöver jag nog inte, vagenen står på altanen framför dubbeldörrar (vi bor på vetevägen så vi har stora glasdörrar mot altanen) så jag ser ju in på henne, men det kan vara skönt att ha något så man hör när hon vaknar och slipper gå dit hela tiden!
Och inne i sovrummet eftersom det är på andra sidan lägenheten så hör jag inte henne förens hon skriker riktigt högt och det skulle vara skönt att börja få lite läggningsrutiner på båda barnen nu!
Men jag är ju rädd att hon ska väcka storebror om hon börjar skrika för mycket innan jag hör henne.
Måste nog kolla in det här lite mer, har ju en tanke och förhoppning på att kunna flytta ut iaf ett av barnen från vårat sovrum snart haha!
Det är så mysigt men känns som att det är dags för den större att sova på eget rum iaf första delen av natten ;)
Tack för svar iaf :D

Svar: Ja riktigt smidigt. :) Ja men precis, men har du kollat nåt om den jag tipsade om (den är utan kamera)? Ja men deg förstår jag, här har vi börjat nu häromdagen bara att kunna lämna henne sovandes uppe i sängen utan att vi år med och det är så skönt att få den tiden till en själv, istället för att gå och lägga sig samtidigt eller sitta med henne i famnen på kvällarna.. Hoppas bara att det håller i sig. ;) Så förstår precis vad du menar. Haha ja nog är det mysigt, men förstår att ni kanske vill att han ska sova den första delen av natten i sitt rum. Sen får du passa på att mysa den andra delen.. ;) Hoppas att du hittar något och att det löser sig. :) Du, det var så lite så!
Marielle

Kommentera här: