Egen tid?!

För mig har min egentid alltid varit väldigt viktigt, även fast att det bara ska ha varit att jag gått ut med hundarna själv, bara saken att få tid till att vara själv, bara jag och få tid till att tänka och bara vara och stänga av allt annat.. Men nu, nu ska vi inte ens gå in på egentid, jag kan max få så att jag kan sitta och dricka kaffe en stund själv eller få stå i duschen extra länge, annars har jag lillan hos mig hela tiden, till och med när hon sover inne så ska det helst vara hos mig, men jag klagar inte, inte än.. Jag tar tillvara på den där koppen som jag får sitta och dricka själv eller duschningen. Kvällarna ska vi inte ens gå in på, då är det bara jag som gäller.. Så då just med tanke på allt det här så har jag ett litet problem, ska nämligen till en vän imorgon och sitta och umgås med mat och dryck och andra vänner. Och ja, jag gruvar mig, nåt så fruktansvärt faktiskt, men skulle vara så skönt att få komma iväg och vara Marielle för en kväll och inte enbart mamma, och sen så skulle säkerligen Ammelie få en betydligt gladare och piggare mamma efter en kväll ute med vännerna. Men då inte bara det att hon endast vill va hos mig på kvällarna så tar ju vår lill tjej varken napp eller nappflaska, så välling är inget alternativ, utan här hemma kör vi på gröt och sen får hon ammas innan jag lägger ner henne sovandes i sängen sin.. Så nu har vi köpt nya nappflaskor och ny välling samt ersättning för att Henke ska få prova ikväll, och blir det som jag tror, att det inte kommer att gå så kommer det troligtvis bli att jag lägger henne innan jag åker iväg och skulle det bli problem senare under kvällen eller natten så har jag ej långt hem och åker ju självklart hem på en gång. Men ja, det är gruvsamt för oss båda, vi vet ju båda att dagar går alldeles ypperligt bra, men blev helt annat nu när det gäller kväll och en del av natten. Men, men vi får se hur det blir, kanske blir att jag ångrar mig i sista stund och stannar hemma också, även fast att jag vet att jag skulle ångra det.. Jag tror att jag behöver få göra detta och jag tror ännu mer att Ammelie och pappa behöver den tiden tillsammans.

Men hur har ni gjort? När lämnade ni barnet själv med pappan för en kväll/natt? Och ammade du då eller gav ni ersättning? Gör jag helt fel som tänker göra detta?
1 Renata:

skriven

Jag hade nog gett ersättning eftersom välling ska man vänja dem vid lite försiktigt pga allt gluten. Det blir nog bra att pappa får sköta det ensam :) så har hon ingetval typ :) sen kan du ju komma hem om det är panik! Man måste vara sig själv lite ibland..

2 ♥ Tirja ♥:

skriven

Jag lämnade Aila hemma med sin pappa och min syster, dock har vi ju använt flaska sen hon va liten för att hon skulle vänja sig.
Men dom säger ju även att det är större chans att dom tar flaskan om det är någon annan än mamman (mjölken) som ger för dom inte känner lukten längre.
Alltså enligt dom skulle det gå lättare för pappa att ge flaska till ett barn som inte tar flaska om mamman inte är hemma.
Jag vet inte om det är så men det kan ju vara värt att testa, och har du inte långt hem gör det ju inget. Man måste få komma bort och vara annat än mamma också! Framförallt om det bara är mamma som duger (självklart om det är bara pappa som duger ska han få komma bort men nu va det ju bara du som dög)!
Jag tror inte du ångrar dig om du åker :)

3 lilla jag:

skriven

Det är klart att du ska åka! Funkar det inte hade du ju nära hem :-)
Vi har inte råkat ut för liknande situation för både jag och sambon är riktiga hemmagrisar;-) Båda vill helst av allt bara vara hemma! Men hade jag behovet att komma iväg en kväll så skulle jag försöka. Det kanske går kanonbra när du inte är i Ammelies närhet. Man vet ju inte förrän man provat!
Kram

4 Anna:

skriven

Våran son sov borta hos sin farmor första gången när han var 4 månader. Och det gick jätte bra. Han har sovit borta 3 gånger till efter det. Och jag har lämnat honom hemma med pappan flera gånger och det har gått jätte bra.
Så jag tycker du gör rätt som ska gå ut.

Svar: Tack så jättr mycket för ditt svar. :) Ja men innerst inne tror jag att det kommer att gå jätte bra för oss också, men jag vet inte, känns ändå jätte jobbigt och som att jag gör fel emot A. Men det är skönt att läsa att det gått så jätte bra för er. :) Får jag fråga om du ammade/ammar eller gav/ger ersättning? Åhh, tack för att du tycker det. :)
Marielle

Kommentera här: