Barnmorskebesök, 32+6

Har ju varit och hälsat på min snälla barnmorska idag. :) Blev lite som det blev idag, med tanke på all min vätska och att jag har gått upp så pass som jag har gjort sen i lördags så blev det extra koll på urin och en väldigt massa prat om havandeskapsförgiftning. Oron över det steg och jag har fått ett till besök inbokat redan på tisdag, skulle det inträffa att det uppkommer huvudvärk och illamående så är det direkt in på förlossning som gäller. Men annars så var allt bra med mig och Liten, hjärljuden var på 135, SF mått var på 32 cm och blodtrycket lite, lite högre än vanligt på 120/65. Så det var det, nu har jag fått stränga order av att ligga i sängläge så mycket som möjligt med benen högt upp och får inte gå alla promenader med grisarna som jag gör, utan det är vila som gäller största delen utav tiden.

Till annat!

Har nyss genomfört ännu en examination, denna gång i Etik och Livsfrågor där jag fick mig ett VG. :) Så nu är det en kurs kvar innan BF och jag hoppas så innerligt att jag hinner klart med den innan Liten vill komma. För sen är det bara inriktningen som är kvar. :)

Men att sitta här i detta finväder går absolut inte, så en sväng på altanen med benen i högläge är det som väntar.
1 Ett plus ett blir vadå?:

skriven

Hoppas verkligen det inte är havandeskapsförgiftning du har fått, utan bara att du reagerar på värmen. Ta hand om dig och vila mycket!

2 mamsen:

skriven

Mmmm lika bra att du vänjer dig med att vila nu för sen blir det ingen tid över för det inte..=) du måste vara rädd om både dig själv o "liten" du vet ju att jag fick havandeskapsförgiftning när jag fick dig...så aja baja inte vara tjurig o dumdristig nu älskade unge ♥ puss puss älskar er alla 5 ♥♥♥

3 Emma:

skriven

Hihi, tack. :) Vi tog allt sånt idag vi. Haha. Det va ganska läskigt faktiskt. :P Haha. Det är igen på måndag men då jobbar jag så jag kan inte följa med.

Ja, det blir väl bra till slut. Det är jag som bestämmer hur det kommer bli känns det som. OM det slka bli bra och det SKA det. :) För hennes skull. :)

Kram.

Kommentera här: