En liten uppdatering! ;)

Jag måste helt enkelt erkänna att jag inte har hittat tiden till att sitta vid datan för att uppdatera er, tråkigt nog.. Men nu när lillan sover så kan jag passa på innan sängen väntar för mig med. :)
 
Tiden bara rusar iväg och den finaste vi har, har hunnit bli en månad! <3 Mycket som händer, första leendet och ögonkontakten och att följa oss med blicken har kommit och finns där varje dag. :) Hjärtat smälter så fort hon visar sitt fina leende ska jag säga er! Castro och Astrid är mer än gärna med överallt och vill så gärna ligga väldigt nära och ibland så blir det en och annan puss. :) 
Dock så ska jag också erkänna att vi har haft tuffa dagar, men det börjar att bli bättre, peppar peppar, och jag hoppas så att det ska bli BRA! Så fruktansvärt jobbigt att se henne ha ont och inget jag kan hjälpa mer än att hålla nära, vyssja, sjunga, ge magmassage, bada med mera. Vet så väl att det blir bättre tids nog, men de gånger vi sitter där hon och jag, hon ledsen och skriker av magont och jag helt förtvivlad för det jag gör inte hjälper, så känns dom orden tuffa att ta in. Men vi håller hoppet uppe och väntar ut tills den tiden är här! :) En vacker dag så!
 
Annars så...
Vikten! Var på BVC idag och det går uppåt BRA så nu blir det att sluta med tillägg och bara amma, idag så var vikten på 3965g, stora tjejen ju, snart fyra kilo! Dock så håller hon sig på sin kurva än, inte normal kurvan utan den under. Men där får hon hålla sig så länge hon inte dippar ännu mer och klättrar ner, så länge hon följer sin kurva så är vi alla nöjda. :) Hon har ju alltid legat på den under medel, till och med i magen så låg hon ju på den, hon var ju ändå på -9% mer eller mindre hela graviditeten. Så nu kan vi pusta ut när det gäller det, skönt att hon har fått komma ikapp och ligger där hon ska nu. :) Dock så har jag själv fått intensivammat nu idag för att få till mer mjölk eftersom när vi gav tillägget så "förlorade" jag ju mer eller mindre de målen så hoppas att de ska komma igång så att hon blir nöjd med bara mig nu. Har också tagit hjälp av pumpen ännu en gång för att få till det och hoppas nu på det bästa. :) Det återstår att se nästa vecka vad vikten säger då när vi nu slutar med tillägget. Hoppas också att magontet ska bli ännu bättre om inte till och med bra nu när tillägget försvinner helt, hoppas går ju!
 
Men lite bilder innan sängen väntar! Sen ska jag försöka att uppdatera er närmare nästa gång.. ;)
 
1 Therese GBG:

skriven

Min dotter hade ont i magen och skrek i 3 månader. Varje kväll mellan 17-22/04. Jag mådde dåligt och var trött till tusen. När 3 månaders dagen närmade sig gick det över som genom ett trollslag. Det är oftast så. Runt 3 mån blir de mer stabila och tarmarna har blivit rätt inställda. Härda ut det går över.

Svar: Åhh, huvva! :( Inte roligt alls.. Ja, man mår fruktansvärt dåligt och tröttheten är mer eller mindre en vardag. Men jag ska härda ut och längtar så tills tre månaders dagen för hennes skull! :)
Marielle

2 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

3 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

4 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

5 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

6 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

7 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

8 kickan:

skriven

fina bilder :)

9 Mamma till William och Wilma:

skriven

Så söta bilder :) kram

10 Lilla bönan:

skriven

Gud hon är ju så extremt SÖÖT!!
Vad jobbigt för lilla Skruttan med magont. Alex bajsade sällan och fick lite ont av gasig mage men har kört ned semper magdroppar och tycker att de hjälper. Han är ju dock inte så ledsen och gråter utan bara gnyr lite och det tycker jag är jobbigt så kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara när din lilla gråter och har ont. Det är ju såå jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna hjälpa.. Hoppas att magontet blir bättre när du tar bort tillägget..
Kramar till er

11 Lilla bönan:

skriven

Heej! har inte kunnat kommentera från min iphone och det är oftast därifrån jag läser bloggar men nu är jag inne på datorn.
För det första: Guud vad er dotter är söt. Hon är ju så underbart gullig så det är inte klokt!!
Vad jobbigt för lilla skruttan med magont. Alex bajsar sällan och får därför lite ont av gasig mage men han gnyr bara lite och kan gråta till och DET tycker jag är otroligt jobbigt så kan tänka mig att det gör extremt ont i hjärtat när man har en som bara gråter och gråter. Det är ju så jobbigt att se sina hjärtan ha ont och inte kunna göra nåt, hatar att känna mig maktlös. Hoppas att magontet blir bättre snart!!
Massa kramar till er och en liten puss från Alex till sötaste Ammelie :-)

Kommentera här: