Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Sara, så här kör vi!

Reglerna är:

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.

- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.

- Create 11 new questions for the people you tag to answer.

- Go to their page and tell them they’ve been tagged!

- Do not tag back to the person who has already tagged you. 

1. Hur träffades du och din partner?
Vi träffades genom en gemensam kompis, väldigt nära vän till mig. Efter att ha känt varandra i dryga ett och ett halvt år så var det om jag inte minns helt fel Henke som tog första steget till vårat förhållande, själv så spelade jag mer eller mindre svårfångad ;).

2. Om du fick välja fritt, vart i världen skulle du då vilja bo?
Åhh, jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig någonstans i Italien. Tycker själv att det är ett helt underbart land, med fin natur och kultur.

3. Vad lägger du mest pengar på i "nöjesväg"?
Eftersom jag är en slösa så lägger jag mycket pengar på många saker, men när det gäller nöjesväg så är det kläder, trevliga bilturer till fiskställen eller bio faktiskt. Är inte själv mycket för krogbesök, men gärna hemma fester eller ett besök på en fin resturang.

4. Vad gör du om 5 år om du får "sia" i framtiden?
Jag hoppas så att denna Liten vi väntar på är med oss och jag försöker att få vardagen med dagis lämnande och hämtande, sysselsättningar, två hundar och arbete att gå ihop, som jag så länge har längtat efter. Hoppas verkligen att vi kanske har fått eller väntar vårat andra barn också. :) Kanske att planer på husskaffande finns..

5. Vilket är ditt drömyrke?
Jag måste nog säga att mitt absoluta drömyrke är Barnmorska. Dock vet jag inte om jag riktigt tar mig dit, men är i alla fall en bit på väg och hoppas att mitt lessnade och dåliga självdiciplin ska försvinna.

6. Hur ser din perfekta 4 veckors semester ut?
Den är självklart tillsammans med min sambo och våra hundar, nu i sommar blir den förhoppningsvis ännu bättre med våran Liten också. Mycket utevistelser och bilåkande, det är då jag trivs som bäst. Passa på att träffa och vara med alla nära som man inte riktigt hinner med i vardagen annars.
Mycket fiske och skogsturer.. Shoppnig i andra städer kan jag inte neka till att det ska vara med..
Helt enkelt med familjen, det är då jag mår som bäst. När man har tiden att göra precis vad man vill och ändå vara tillsammans varje minut!

7. Har du varit "kär" i någon kändis? Isåfall vilken?
Haha.. Ja, det tänker jag inte neka till att jag var där i tidig tonår, hade ett gäng posters på olika killar på väggen i rummet. Dom som stog högst på listan måste nog ha varit Henke Larsson, ni vet föredetta fotbollsspelaren och så var det nog Leonardo Dicaprio.

8. Favoritbok?
Oj, någon riktigt favorit så har jag nog inte hittat än. Läser väldigt mycket, och har läst riktigt många som är bra. Så favorit har jag inte, men många bra böcker finns det.

9. Hur ser ditt drömbröllop ut?
Mitt drömbröllop är ute i naturen, en riktigt fin sommar dag med alla nära och kära som åskådare, där mina barn kastar blommor på gräset som jag och min sambo sen ska gå över och bär ringarna på en kudde. Efter cermonin är klar så rider både jag och min sambo barbacka därifrån på en svart arab hingst med lång man.. I korta drag!

10. Om du fick bjuda valfri kändis på kommande middag, vem skulle du välja och varför?
Just för tillfället måste jag nog säga Magnus Betnér. Tycker att han är en fruktansvärt härlig kille och tror att middagen skulle bli mer än perfekt och minnesvärd.

11. Vilken är din favorittid på året? Utveckla gärna varför.
Jag måste nog säga våren och tidig sommar. Just våren är för att allt blir så mycket ljusare, jag själv mår så mycket bättre och snön är på väg bort för att låta de gröna växa. Promenaderna med hundarna blir så mycket roligare och man verkligen njuter utav vädret och känner att sommaren är på ingång. Sen varför tidig sommar är nog mest för att jag är så fruktansvärt rädd för allt som har med kryp att göra, spindlar och myror är djur som jag inte visar någon som helst respekt för, även fast att jag har sån rädsla för att ens trampa på dom. Sen också alla getingar...

Mina elva frågor är:

1. Vad är det bästa som har hänt i ditt liv?
2. Vad gör du helst i sommar?
3. Bästa maträtt?
4. Vad kan du absolut inte äta?
5. Ditt absolut bästa minne?
6. Vår, Sommar, höst eller vinter?
7. Varför bloggar du?
8. Katt eller hund?
9. Hur ser ditt drömbröllop ut?
10. Vilket är ditt drömyrke?
11. Trappuppgång eller egen ingång?

Jag har kommit på några frågor själv, och snott några från andra, hoppas att det inte gör något. :)

Och jag utmanar dessa elva:

AnnelieCandra, Denise, Emma, Ettplusettblirvadå?, EVL, Lillajag, Anna, Renata, Resanfrånäggdonation, Längtarefterliten

1 Sara:

skriven

Hihi, vad kul att du svarat. Tyckte det var en jätterolig utmaning. :)



KRAM

2 Emma:

skriven

Jag blev utmanad av en tjej igår också. Och frågade henne; mååååååååste jag... så jag frågar dig samma sak. :D

3 Emma:

skriven

Hehe, va bra. :D En annan gång kanske. :D Jag är inte så mycket för utmaningar men jag gjorde ju din sist. :D

Finns jätte fina grejer på www.missjuniversum.se :)

Kommentera här: