Två månader idag. :)

 
Två månader och stora tjejen idag! Tiden bara flyger iväg och även fast att jag vill att det ska smyga sig fram så längtar jag helt ärligt till tre månaders ålder både för hennes skull och för våran, ska bli riktigt skönt att slippa se henne ha såå ont så ont.. Men sen får den mer än gärna gå riktigt sakta. Vi njuter iaf för varje minut vi har med detta mirakel och jag kan än idag ligga och få tårar som rinner när jag ännu en gång kommer på mig själv att jag äntligen är mamma till vårat hjärta, att det verkligen är sant, att vi äntligen får vara med om detta, så svårt att förklara känslan att vi äntligen efter lite mer än fyra år har lyckats. Det är obeskrivligt vilken lycka och kärlek man känner!
 
Hade iaf tid på amningsmottagningen idag för det har börjat strula igen och göra förbannat ont vid matning. Och väl där så vägde vi lill tjejen, hon har nått fem kilo nu och väger 5028 gram. :) Stora flickan våran! Skickade också iväg en odling från vårtorna för att se om det onda har någon anledning till att göra så ont, för hennes grepp är det inga som helst fel på och inga sår finns, det gör bara fruktansvärt ont. Vi vet att hon fortfarande har torsk och hon trodde att det kan ha varit det som spökar.. Så återstår att se, var väldigt nära ännu en gång på att sluta att amma, men ger det ett tag till..
Annars så är det bra. Antibiotikan gör skillnad och hon har blivit både piggare och gladare, dock så blev inte magen bättre utan mycket sämre, så nu är det lite mer problem med den än det brukar vara, så tack Renata för
ditt tips. :) Det var väldigt snällt och uppskattat!! Hoppas iaf att vi nu har tagit död på de flesta utav dessa bakterier och att dom inte kommer tillbaka till våran tjej.
 
Innan jag ska ta och lägga mig i sängen med alla mina älsklingar så bjuder jag på lite bilder. :) Eftersom hon fyllde två månader idag och har nått fem kilo så firade vi lite med att köpa nya kläder, kommer bild på dom också. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Lilla bönan:

skriven

Ja visst är det overkligt ibland att man verkligen är mamma nu. Så svårt att ta in ibland att den lilla personen bredvid dig är din, din älskade lilla. Jag får också tårar i ögonen titt som tätt av all denna lycka!!
Vad jobbigt att det krånglar med amningen. speciellt när ni redan har det jobbigt med en liten ledsen tjej som har magont. Förstår att du vill ge det en chans till och jag tycker att du är väldigt tapper som kämpar på men glöm inte bort dig själv! Det är ju viktigt att du också mår bra för att orka!!
Massa kramar till dig och lilltjejen från mig och lillkillen :-)

2 annelie:

skriven

Vad fort tiden går. Hoppas allt löser sig för er med amning och så. Men för vår del så har flaska gått hur bra som helst.
Förstår din känsla att bara ligga och titta på bebis och känna att wow, det är verkligen sant, jag har blivit mamma efter alla dessa försök och år. Känslan är så obeskrivlig. :).

Och njut :). Anton känns så stor nu, han är snart fem månader och lär sig något nytt varje dag :).

3 Mamma till William och Wilma:

skriven

God förmiddag..Det går så snabbt med våra små.Nästa veckan blir min lilla ett år..vart har detta år tagit vägen.Ha en fin måndag..söta bilder..kram

4 Daniela:

skriven

Åh vad hon ska bli fin i sina nya två månaders- kläder :D. Tre månader snart.. oj, oj, oj vad fort det går. Gofisen börjar bli stortjej :) puss

5 mamsen:

skriven

tänk vad fort tiden går, hon är ju så ljuvligt söt mitt lilla ♥ kramiz o älskar er alla 5 ♥♥♥

6 Annelie:

skriven

Ja, jag förstår du vill försöka med amningen ett tag till, idag när jag ser andra amma så kan jag ångra att jag gav upp så snabbt fast att flaska går så bra. Men inget att göra åt, har min prins i alla fall :).

Och med oss är det bara bra. Vi längtar tills på onsdag då Jocke kommer hem och hela familjen kan vara hemma och mysa :).

Många kramar.

Svar: Förstår precis hur du menar, men egentligen så hade jag inte orkat kämpa så här mycket om det inte varit för att jag är för lat för att gå ner och göra iordning tillägg varannan timme på natten.. Hade det varit så att hon inte hade vaknat så ofta varje natt så hade jag övervägt att sluta lite lättare. Tycker att man gör bäst i det som känns bäst för sig själv, man ska ju inte köra helt slut på sig själv heller.. :) Båda två funkar nog lika bra, dom växer ju iaf som dom ska av båda och då borde båda vara lika bra. :)
Kan förstå att du längtar tills han kommer hem när han har varit borta. Måste vara något så mycket mer speciellt att vara samlad hela familjen. <3

Många kramar!
Marielle

7 Mamma till William och Wilma:

skriven

God middag..söta bilder..Hoppas att du får en fin start på veckan.kram

Kommentera här: