Mvc besök och påskgumma ♡

Idag var det mvc besök inbokat, jobbade ju som sagt även inatt så blev ingen sömn innan vi var tvungen att vara iväg. Väl där såg allt jätte bra ut, lilleman har det bra där inne, hjärtljud låg på 130 och järnvärdet var väldigt bra. Så glad över att jag tagit bort mjälten, sen den försvann har jag stadigt legat på 140 i järnvärde, innan var jag glad om jag kom upp till 110 gravid eller ej. Lämnade även två rör blod för forskningssyfte.
Pratade även om den kommande förlossningen, jobbigt, men det måstes ju.. Lillebror ska ju ut på ett eller annat sätt. Har fått remiss skickad till läkare och Freja Bm, där vi kommer att gå igenom förra förlossningen ännu en gång samt hitta alternativ för kommande förlossning. Hon förstår min rädsla fullt ut och sa ännu en gång att ingen kan tvinga mig att föda vaginalt, skönt helt klart, men jag skulle samtidigt vilja övervinna denna rädsla! Men vi får helt enkelt se vart vi slutar, vi inväntar tid till Freja Bm innan vi fortsätter detta. 
Pratade även om min väldigt onda svanskota och hon sa att med största sannolikhet fick den sig en törn under förra förlossningen och att lillebror nu ligger så pass att det trycker på och därför gör så ont vad jag än gör, så detta är nog mest bara att stå ut med, men vad gör väl lite smärta i svanskotan när jag väntar den efterlängtade lillebroren!? ♡

Lilla gumman här hemma blev skickad som en påskgumma, enligt henne själv ett påskägg, till påskmys på föris imorse, kommer hem glad och nöjd över dagen och har med sig sin första pyssel påskgubbe hem, så fin. ♡
I helgen väntar en massa påskmys, både hemma, hos momman och mest troligt en sväng till min moster i deras stuga. Ska bli så underbart mysigt! Ska även imorgon gömma tre stycken ägg som påskharen gömt undan så Ammelies får leta sig fram till dom och godsakerna med lego och batman strumpor som innehåll. 
Skulle även hunnit med två joggingturer i helgen, men med allt detta inbokat så blir det knivigt, skulle ju ha gjort en sväng idag, men med den bristande sömnen så fanns absolut inte orken så då får helgen lida.. 

Nu mys med gubben i hemmet, film och godis.
Glad påsk till er alla, hoppas ni får en underbar helg med massa mys! ♡

Kommentera här: