Vecka 8 (7+0)

Ny vecka och närmare veckan jag längtar efter! Vecka tolv får gärna komma fortare än kvickt, brukar inte vara den som klagar eller gnäller, men just nu gör inte graviditeten annat än tar musten ur mig! Illamåendet är grönjävligt och tröttheten på det gör att man inte gör många knop alls om dagarna.. Men det blir ju bättre, bara att stå ut och ha i tanken precis hela tiden att det är ju för något underbart jag går igenom detta. ♡
Men även fast illamåendet och tröttheten ligger där och knager varje sekund så fortsätter ju det vardagliga med jobb, föris, städning och promenader med grisarna. Och just promenaderna är jag glad över nu, dom gör illamåendet lite lättare att genomlida just vid promenadtillfället, hade jag kunnat hade jag varit ute på promenad precis hela dagarna.. Men det finns ju annat att göra också.

Annars är det bara bra! Har börjat julpyntat lite smått och kan inte längta mer till den 1 december då allt det mysiga och magiska kommer. Underbara december! ☆ Ammelie längtar minst lika mycket som mamman och säger varje dag att julen snart kommer till henne och med det även den berömda jultomten. 


Kommentera här: