BVC besök, stora tjejen!

Idag var det dags för BVC besök igen, med läkarkontroll och hon blev också denna gång godkänd utav läkarn. :) Dagens vikt var 4740 gram och längden var 56 cm. Så stora tjejen ju! :) Blir ju 8 veckor imorgon, hjärtat vårat! Fattar verkligen inte vart tiden tar vägen..


Annars bara bra, amning funkar fortfarande så inget tillägg förutom vissa nätter när hon inte alls blir nöjd på mig. Magen är det fortfarande ont i och jag mer eller mindre måste få erkänna att jag längtar tills hon blir tre månader, mest för hennes egna skull, men också för våran. Man är ju såå maktlös.. :( Hon har också kommit in i en period där hon ska vara nära och bli buren hela tiden och då menar jag hela tiden, finns inte på kartan att hon vill sova mer än i våran famn eller ligga själv. Så vi går runt i lgh och bär, vyssar och sjunger hela dagarna och kvällarna, skulle inte förvåna mig om hon skulle råkas på att bli tondöv med min dåliga röst.. ;) Så nu ska vi få låna en bärsele för jag får verkligen inte till våran bärsjal, för att iaf få ha händer och armar fri. Ska bli skönt!! Annars så är det som sagt bra. :) Bjuder på lite bilder också innan det är dags för mat åt lillan. :)

1 Renata :

skriven

Men så fin hon är lilla tjejen!! Och jag tror inte att hon blir tondöv haha :)

Iris hade också en period hon endast skulle bi buren och även sova på oss. Sen gick det över och nu sover hon alltid i sin egen säng/vagnen. Dock har hon börjar bli buren igen jämt och ständigt nu - även när vi är iväg! Men det är bara till att vänta ut det... Brukar gå över!

Kram

2 Lilla bönan:

skriven

Sååå otroligt söt alltså, jag smälter lite varje gång jag ser en bild på henne!!
Ja usch vad jobbigt med magont, det är ju inte klokt vad man får ont i hjärtat när ens lilla älskling är ledsen... Hoppas verkligen att det försvinner snarast!!
Kramar till dig och världens sötaste lilla tjeja!

3 Denise:

skriven

Stort GRATTIS vännen! Vilken sötnos ni fått!
Har tyvär inte vart in här på jättelänge har varit helt off från bloggen tyvärr.

Julians har oxå haft väldans problem med magen, han har fått både minifom och laktulos men så till hans 3 månaders dag vände det och blev bra. Så skönt för honom och för oss, som du säger är det så hjärtskärande då de är ledsna och har ont.
Kramar från oss

Kommentera här: