Hjäääälp!!!

Helt förtvivlad är jag idag.. Vet inte om jag har gjort något dumt eller om det kan gå bara för denna gång..

Fan, att man kan vara så klantig!!

I allafall, till saken.. Så är jag jätte noga med mina tider att ta sprayen på, 12.00 och 21.00 tar jag den varje dag hittills, men nu i morse så blev det ju helt fel...
Var med en vän på hennes jobb i natt och gjorde henne sällskap och i och med att jag kom hem vid kvar över sex i morse så la ju jag mig för att sova.. Dumt gjort nu så här i efterhand, men alla behöver vi ju våran sömn.
Men denna gång blev det ju sprayen som blev lidande och taget alldeles för sent, klockan tre i eftermiddag tog jag sprayen.. Eftersom jag inte ställde någon klocka, tänkte vakna utav mig själv, men dumt gjort utav mig!

Så nu går jag runt och oroar mig om att det kan ha gjort så allt kommer att bli fel och gå åt pipsvängen, eller så kanske det gick bara för denna gång..

Så ni som är insatta och vet lite mer än just mig, eftersom jag inte kan kontakta läkaren så har jag ju ingen annan kunnig att vända mig till.. Vore jätte tacksam om ni ville hjälpa lilla mig nu! :)
 
Vet ni om det gör stor skillnad och att allt blir fel nu? Eller är det inte så noga med när man tar den? Hur ska jag ta nästa dos? Ska jag ta den som vanligt eller skjuta på den några timmar?

Tack på förhand!
Ska fortsätta att försöka googla fram ett svar så länge..

Jäkla skit säger jag bara!!
1 Anna:

skriven

Ta det lugnt vännen,

jag tror inte att det kommer att gå åt pipsvängen. Jag har ingen koll på detta men jag ska försöka leta upp information om det eller så frågar jag en vän som har erfarenhet.

Ta det lugnt, du ska se att det löser sig.

Kram Anna

2 Emma:

skriven

Åh, vad typiskt! Jag hoppas att du får någon klarhet.



Jag har själv ingen erfarenhet av spray, så jag vågar inte uttala mig. Jag tror dock inte att det är hela världen om en puff förskjuts i några timmar.



Kram!

3 AnnaCecilia:

skriven

ingen fara, jag brukar oxå glömma den. Fortsätt bara som vanligt:)

4 Fröken solstråle:

skriven

Hej!! Det är INGEN fara alls glömmer man en tid tar man så fort man kommer ihåg och det gör absolut ingenting !!!!

Så var inte orolig:)



Kram kram

5 Suz:

skriven

Skjut inte på dosen, ta den som vanligt.

Tror inte att det ska spela så stor roll...jag glömde min dos 2 ggr i ca 2,5 timme denna omgång och som du kan se på min sida är jag gravid i vecka 7+0 idag.

Sprutorna har också blivit lite förskjutna ibland men absolut INTE sista sprutan.

Lycka till

6 Madeleine:

skriven

Tjo!

Nej, vännen.. det är nog ingen fara, fast jag är lite nojig jag också. Tror nog det är mer noga när vi börjar med sprutorna.

Du hade mailat mig skrev du? Vilken mail skrev du till? Jag har inte fått nå mail på varken [email protected] eller [email protected]

Kram,

Madeleine

7 ruht:

skriven

Jag tror inte att det är någon större fara! Visst ska man vara noga, men det verkar inte vara jätte petigt. .. När jag tog sprutorna tex, så tog jag helt fel dos [för liten] i typ fyra dagar eftersom vi hade fattat fel av sköterskans förklaring.

Så det går nog bra ändå, ska du se!



Good luck! :]

8 Sara:

skriven

Hej tjejen! Det är absolut ingen fara. Jag har också gjort så flera gånger. Fortsätt bara ta sprayen som vanligt! Tips, om du inte redan har det, ha larm på mobilen de två tiderna du ska spraya! :)



Kram

9 ladyNoÄgg:

skriven

Hej gumman,

oj! jag förstår att du är orolig... själv använder jag ingen nässpray men det händer att folk glömmer att ta sina läkemedel i tid och det har även hänt mig att jag tog mina tabletter några timmar för sent. En bra sida om du vill läsa mer info om ditt läkemedel är www.FASS.SE och du kan även ringa till läkemedelsverket (tror jag om jag minns korrekt) det sitter några farmacevuter och experter som kan mycket om LM annars och svarar gärna på dina frågor annars jag har en kompis som jobbar på apoteket och kan vidarebifodra ditt fråga till henne om du behöver mer hjälp/känner dig orolig.



det löser sig.... don't worry

kramar

10 ladynoägg:

skriven

Det var så lite så:)



Jag har lite medicinsk bakgrund oxå från universitet så det händer att folk glömmer att ta sina LM... det är värre om man glömmer ta sina LM i dagar men om man glömmer i timmar så tror jag det är inte farligt på samma sätt :)



Kram på dig.... don't worry :)

Kommentera här: