Jävla gubbe...

Händelserik dag i går... Dock inte av det positiva!
Började med att skjutsa iväg H på jobbet, som jag alltid gör om jag inte jobbar. Sen blir min dag inte alls som jag planerat! Krockar med en gubbe som inte följde svängningsregeln, (eftersom han korsar min körbana när han svänger till vänster så ska han lämna företräde till mig) på rådhusgatan ner mot thomégränd.
Kollar om det var grönt som jag alltid gör och i nästa sekund så är han mitt framför mig... Förstår inte alls vad som hänt. Han är på väg att åka därifrån, jag blir fly förbannad och åker efter, kliver ur bilen och springer efter han...
Till slut så står vi vid busstorget och skriver papper och pratar om händelsen. Tur som var så har jag en väktare som såg större delen utav händelsen.
Efter allt var klart så gick jag vidare till akuten. Fyra väktare tvingade iväg mig på grund av att jag hade nacksmärtor... Så där sitter jag och min älskling till åtta halv nio. Har den bästa killen jag kan ha, så underbar. Han var med mig hela dagen. Själv så var jag i chocktillstånd hela dagen och kvällen tills jag kom hem och la mig i badet. Fick äntligen slappna av...
Har fortfarande svårt att få in att det inte var mitt fel... Alla som var där och alla jag har pratat med säger att det var hans fel. Visst som sagt han följde inte svängningsregeln, men ändå...
Allt bara gick så fort, hann knappt tänka! Jag som alltid har sagt att jag är så duktig och uppmärksam i trafiken, så händer det här... Själv så kan jag tycka att så pass gamla inte har så mycket att göra i trafiken om de inte tar om körkortet! Visst kanske är elak, men jag har mina åsikter... Det såg ju helt annat ut för dem när de tog körkortet än det gör nu idag.

Just nu så är det inte tipp topp, men ska inte klaga. Kan ha blivit så mycket värre... Har bara smärtor/spänningar och så jävligt ont i nacken. Börjar kännas lite i ryggen, men som sagt vad har jag att klaga över. Kunde ha varit värre. Som tur var så var inte C med. Han som alltid brukar följa med, men inte denna dag!

Så såg i alla fall våran dag ut igår. Måste få erkänna att det inte var det roligaste jag varit med om. Kände mig bara allmänt konstig hela dagen/kvällen igår. Kändes inte som att det var jag.. Svårt att förklara! Jobbigt var det i alla fall. Och vill inte vara med om det fler gånger...
Kanske blir till det bättre idag!? Har en underbar svärmor som hjälpte oss både igår och idag! Tack!
Har svårt att tänka mig att sitta och köra bil igen, men så fort nacken har blivit till det bättre (har ju fått en remiss till sjukgymnast) så är jag ute på vägarna igen! Ska inte vänta allt för länge...

Hoppas bara att det löser sig med någon bil nu. Bilen hämtade ju bärgaren och skjutsade den till verkstaden. Jobbar hela nästa vecka och det är omöjligt att ta bussen alla dagar. Kanske finns någon ängel...

Nu väntar det lite mat, så hungrig! Ha det bra!

Kommentera här: