Barnvakt...

Mysig helg... Blev dock inte som vi hade trott att den skulle bli. Inte till det negativa utan positiva...
M skulle iväg och köpa bil och frågade oss om vi kunde vara barnvakt. Och jag tackar inte nej... Kul att du frågade oss! :-) Alltid trevligt att få hjälpa till på ett hörn... Tråkigt bara med allt strul, förstår inte. Skönt att det löste sig till slut!

Var barnvakt på fredag till lördag åt E, S och N-L. Gick jätte bra! Första gången som de sover hos oss i denna lägenhet och allra första gången som lill tjejen sover med oss. Visst det blev som det blev, men allt löste sig och fick sova i alla fall 2 timmar. H har inte problemet att sova tungt när det finns barn i närheten, däremot så har jag det. Sover alltid på helspänn... Så det blir inte mycket sova. Vaknar för minsta lilla! Så N-L och jag sov längre än de andra... :-) Därmed mina två timmars sömn...
Efter att M hade klivit upp och tagit det lugnt och gjort allt hon skulle göra så gick vi ut en sväng innan middagen. Fick fläskfilé, potatisgratäng och sallad. Tackar...
På kvällen så stannade vi kvar och kollade på film efter att alla barn hade gått och lagt sig. Tyckte inte att filmen var allt för bra, visst kan vara för att jag sov...;-) Men den var seg... Pratade en stund och sen gick vi hem, slocknade så fort jag la huvudet på kudden. Haha... Tack för denna helg! Kul att den inte blivit som alla andra gånger man har träffats... Ställer gärna upp fler gånger!

Söndag ligger jag kvar i sängen när G, A, N och K kommer förbi. Trevligt med sällskap en stund så där på förmiddagen. :-) Tack för att ni hade C. Hoppas att han inte var allt för jobbig så att ni kanske vill ha han någon fler gång?! 
Blev också bjuden på middag av A och L. Stek med pommes. Gott! C var hos A och G medans, för L löper. Var där tills klockan åtta ungefär.
Åkte då till G och A för att vara där en sväng för om N skulle vakna, medans de skulle i väg. Tur att ni har nerverna kvar! ;-) Dem finns ej på varken mig eller H... Haha!
Kollade på film och fikade lite när de kom tillbaka. Ganska konstig och inte allt för bra.

Och idag så har jag jobbat en sväng på förmiddagen. Är så trött, och vet inte vad det beror på. Har varit det nu den sista veckan. Hmm... Kanske blir bättre så småningom!
Jobbar i alla fall hela veckan ut. Ser inte fram emot onsdagen när jag jobbar tio timmar. Både öppnar och stänger... Något trött man kommer att vara! Det räcker med åtta timmars dag för mig på ett dagis! Men det är skönt när det finns jobb, och det är skönare att ha det bokat än att de ringer på morgonen och man ska hoppa in.
Får ju in lite pengar i alla fall... :-)

Måste nog iväg och hänga tvätten nu. H fick ta bilen själv idag, hade inte lusten att skjutsa han idag. Och jag ska bara vara hemma så då fick det bli så! Ha det bra...

Kommentera här: