Skatten...

Ni ska veta vad glad jag blev när jag öppnade brevet från skatteverket. Ska få tillbaka en hel del, trodde att de hade räknat fel... Har inte fått tillbaka allt för stora summor förut, fick tillbaka sexhundra sist och året innan fick jag betala tillbaka ett och sju tror jag det var. Så ni anar inte hur glad jag är! Hade kunnat nöja mig med någon hundring denna gång också för jag blir glad bara jag slipper att betala tillbaka. Men, men ingen blir gladare än jag!
Nog om det...

Har hänt en del sen sist.
Åkte i väg på Ikea i lördags med H och A. Lite hastigt och helt oväntat, dem ringde och väckte oss och frågade om vi skulle med. Tvekade lite innan, hade så mycket att göra! Men klev upp och snabb duschade sen for vi iväg...
Hade riktigt roligt på vägen dit och självklart där borta också. Satt och sjöng och pratade om allt mellan himmel och jord. Köpte lite smått och gott, är duktig på att köpa saker som egentligen inte behövs... Haha!
Följde mest med för att de skulle ha annat att tänka på. Fick ett sms i fredags att A hade fått missfall eller utomkveds. Så fort som jag hade läst klart så rinner tårarna... Gick inte att hålla dem inne. Tycker så synd om dem! Så tråkigt när något sånt händer. Kan inte föreställa mig hur det är att gå igenom det... Med alla förväntningar och planer man har fått och sen så är allt bara borta, vad tomt det ska bli...
Sen så gjorde vi absolut inge alls när vi hade kommit hem. Spelade guitar hero och gick och la oss.

På söndag så bjöd vi A och L med familj på middag eller skulle egentligen bara bjuda på kaffe men klockan blev så mycket. Och L ville ha pizza så egentligen bjöd vi inte på middag heller, men vi åt i alla fall här... :-) Följde sen med dem till deras nuvarande hem. Kollade på film och var ute med C och L. Går så bra ihop dessa hundar, visst kan man slå döv öra till då och då, men de går bättre och bättre för varje gång. :-) Trevligt var det i alla fall, men det händer alldeles för sällan... 
 
Veckan har det varit jobb, har också haft tid att hälsa på hos M och fått mig en kopp kaffe.
Kanske till och med att hittat mig ett nytt jobb. Bara att hoppas denna gång också.. Ni får veta mer när jag själv vet hur det blir!
Så jobbigt att gå med denna ovisshet månad efter månad. Visst det är bättre än inget det går inte att neka till, men vill ha ett heltidsjobb. Så jag vet att jag har jobb varje dag och hur mycket pengar jag har varje månad... Så vi får se hur det går. Visst har inte hört allt för bra rykten om det, men alla är vi olika och det är bättre än inget! Snällt att du sa det i alla fall M, för det är alltid bra att ha något att förbereda sig på!

Men nu ska jag ta och gå ut med C, sen får vi se vad som händer... Ha det bra!

Kommentera här: